de FILIPPIS

Preili Maria-Teresa de Filippis sõitis 1950tel aastatel Itaalia meistrivõistlustel muuhulgas OSCA ja Maseratiga. Luigi Musson toel tõusis ta F1 tasemele. Mõnda aega oli ta Jean Behra protezhee, aga kui Behra 1959. aastal hukkus, otsustas Maria-Teresa võidusõitmise lõpetada.

1958. hooajal osales de Filippis Maserati 250Fga Monaco, Belgia, Portugali ja Itaalia võistlustel. Monacos oli ta üheksaliikmelises kvalifikatsioonis välja jäänud grupis kolmas. Belgias oli ta grupi aeglaseim, aga pääses Spa 14,1-kilomeetri pikkusele võidusõidurajale viimasena, kuna kvalifikatsioonis keegi välja ei jäänud, ning sõitis kogu kiire võistluse läbi algusest lõpuni.

Võitja Brooksi auto, millel ei olnud vist turvavöödki, keskmine kiirus oli ligi 210km/tunnis. De Filippis jäi võitjale kahe ringiga alla ja lõpetas viimasena, aga tegi ajalugu sellega, et oli esimene naine selle ala MM ajaloos. Olla Spa vormeliraja kümnes ei ole häbiväärne saavutus. Portugalis oli ta selgelt kõige aeglasem.

Stirling Mossi raja läbimise aeg oli Portos 2.34,21, teiseks tulnud rootslasel Joakin Bonnieril 2.46,60 ja de Filippisel 3.02,28. Harjutusringil tegi itaallanna avarii ja sõitis võistluse läbi laenatud Maseratiga. Sõit lõppes seitsmendal ringil. Ka Itaalias jäi de Filippis teistele võistlejatele alla, aga mitte kuigi palju. Kodurajal lõppes sõit mootoririkke tõttu võistluse lõpupoole.

1959. hooajal üritas de Filippis sõita Monacos Behra-Porschega, aga ei pääsenud starti. de Filippis sündis 11. novembril 1926. aastal ja on tõenäoliselt senini elavate kirjas.

LOMBARDI

Lella Lombardi (26.3. 1943-3.3. 1992) on ilmselgelt selle seltskonna tuntuim naine. Arvatavasti oli ta ka kõigist sellest artiklis käsitletavatest naistest andekaim. Lombardi teenete hulgas on kokku 12 MM starti ja pool MM punkti. Itaallanna Lombardi oli auahne. Ta sõitis Vormel Monza ja F3 klassis. 1973. hooajal võitis ta Itaalia Ford Mexico meistrivõistlused ning 1974. hooajal tuli ta F5000 klassis lõpupunktidelt neljandaks.

Esimene katse kõrgemas klassis 1974. aastal Brands Hatchis takerdus kvalifikatsiooniringides. Lella koht oli 24 hulgas 28, aga ta oleks pidanud sõitma sekundi võrra kiiremini, et pääseda viimaselt kohalt startinud Schenkeni asemele. Samas kvalifikatsioonis sõitma mittepääsenute hulgas oli ka soomlane Leo Kinnunen.

Kui 1975. hooaja paari esimest ja viimast võistlust mitte arvestada, siis osales Lombardi kõigis võistlustes. Ta katkestas viis korda ning ühel korral ei pääsenud kvalifikatsioonist kaugemale. Viiel korral saavutas ta ka tulemuse ning Hispaania etapis teenis ta pool MM punkti. Lombardi oli kuues, kui võistlus õnnetuse tõttu katkestati. Ta sõitis March-Fordiga, viimases võistluses aga esindas Frank Williamsit. Kahjuks läks süüde tookord korrast ära ja võistlus jäi sõitmata.

Lombardi üritas 1976. aastal korra Marchi ja kolmel korral Brabhamiga. Kahel korral jõudis ta finišisse ning kahel korral jäi kvalifikatsioonis võistlusest välja. Enamusel võistlustel oli ta viimane, paaril korral ka eelviimane. Vormel 1 karjääri järel sõitis ta sportautode klassis. Ta suri 1992. aastal 48-aastasena vähki.

GALICA

Britt Divina Galica (13.8. 1946) sai kuulsaks suuskadel. 1970te aastate keskel osales ta Shellsport G8 sarjas. Vormel 1 MM võistlustele pürgis ta kolmel korral: 1976. aasta Suurbritannia etapil jäi ta kvalifikatsioonis Surtees-Fordil võistluselt kõrvale. Mike Wilds ja Lella Lombardi sõitsid Brands Hatchi rajal Galicast kauem, aga kogu kolmik oli paari sekundi võrra aeglasem kui võistlusele pääsenud.

Paariaastase pausi järel sõitis brünett kena välimusega Galica Heskethiga Argentinas ja Brasiilias, iga kord oli ta viimane.

WILSON

Lõuna-Aafrikast pärit Desiré Wilson (24.11. 1928) on ainus naine, kellel on õnnestunud Vormel 1 võistlus võita, See ime toimus Brands Hatchi rajal 7. aprillil 1980. aastal Aurora sarja võistluses. Wilson sõitis siis Wolf WR4-ga. Samal päeval sõitis Wilson ka oma karjääri kiireima ringi. Kiiruselt järgmise ringi tegi ta kuu aega hiljem Thruxtonis. Aurora sarja punktidetabelis oli Desiré kuues. Sarja võitis hispaanlane Emilio de Villota.

Tema ainus katse MM sarjas lõppes kvalifikatsioonisõidus kõrvalejäämisega Williamsil (Brands Hatch 1980). Wilson oli kogu grupi aeglaseim ajaga 1.16,31. Esimesena startis Didier Pironi (1.11,00) ja viimasena Jochen Mass (1.15,42). Võidusõitja karjääri lõppemise järel oli Wilson Põhja-Ameerikan Indy Car sarja teenistuses.

AMATI

Itaallanna Giovanna Amati (20.6. 1962) on viimasena F1 MM radadel sõitnud naine. Amati ei pääsenud Brabhamil 1992. aastal Lõuna-Aafrikas, Mehhikos ja Brasiilias kvalifikatsioonist kaugemale. Võistluskogemused on Amatil muuhulgas F3000 sarjast, kus ta sõitis neli aastat.

Tema võidusõitjakarjääri edendas 1986. aastal surnud sõber Elio de Angelis. Amatil oli mingil ajal seotud ka Niki Laudaga. Võimalust end F1 sarjas näidata ta õieti ei saanud. Ta oli ilmselgelt meeskonnas sõitja number kaks ning Brabhamil ei olnud tal ka suuri võimalusi.